Sayfalar

26 Mayıs 2017 Cuma

Zeka Testi (%100 çalışıyor!!!11bir)



Zeka... Her insanda seviyesi farklı; IQ’su ayrıııı EQ’su ayrı. Genetik diyorlar hatta büyük oranda  annenin zekasını alıyormuş çocuk. Bilmiyorum. İsviçreli bilim adamları buna el atmışlar mıydı yoksa hala diş macunu,  el kremi falan mı araştırıyorlar? 


Zekanızı ölçmek isterseniz gani gani test var bunun için. Nedendi hatırlamam bana lise dönemindeyken bu tip bir test uygulanmıştı. Raporum hala durur. ‘Normal düzeyde zeka’ diye. Üstün zeka değil bakınız, normalden. Yani abartılacak kadar değil ortalama işte. Gerizekalı olmadığımı bilmekle birlikte çok da zeki olduğumu iddia etmedim hiçbir zaman ama evet, normal düzey denmesi beni üzdü. 

Velhasıl kelam, aradan geçen 10-12 yılda zekamda herhangi bir ilerleme olmadığını geçenlerde küçük bir zeka testinden fail olarak kanıtladım...Bu test, tamamen günlük hayatta karşımıza çıkan ve bir anlık verdiğin karara göre beyninin çalışma hızını ve kapasitesini ölçen bir testti. Ve başka acı bir gerçeği de kanıtladı: Bizim ailede her yeni jenerasyon ile birlikte zeka seviyesi düşüyor...


Şimdi o süper ötesi zeka testini size anlatayım. 


Efenim bir süre önce iş bulup İstanbul’a geldim. Ancak henüz bir ev bulup  yerleşemediğim için geçici süreliğine teyzemin evinde kalıyorum. Evleri, asansörlü  bir apartmanın 4.katında ve ev halkı teyzem,  benimle yaşıt kuzenim ve benden oluşuyor. Bunların hepsi alakasız göründü biliyorum ama alakası var 1 dakika konuya gircem.  


Neyse işte ben bir gün işten eve geldim. Asansöre bincem malum ev 4.katta. Girdim asansöre bastım 4 numaralı tuşa ama bir aksiyon yok; ne tuşun ışığı yandı ne asansör hareket etti. Heee dedim tuş bozulmuş. İşte burda kopuyor olay ve zeka testimiz başlıyor!

Siz olsaydınız böyle bir durumda ne yapardınız? 


Ben şöyle yaptım.....3 numaraya bastım. Evet 3’e bastım. 3. katta inip 1 kat yukarı çıktım...Neden 5’e basıp 1 kat aşağı inmedim? Bikoz my zeka is working slowly.


Ben indim 3. katta , çıkıyorum merdivenlerden. O an aklımda bir şimşek çaktı. Lan dedim ne malım! Baktım kapıda kuzen bekliyor ona döktüm içimi. “4 numaralı tuş bozuktu ben de 3’e basıp geldim neden 5’e basıp 1 kat aşağı inmediysem ehe.”  Meğer o da benim gibi 3’e basıp yukarı çıkmış. 


Bir süre sonra teyzem aşağıdan zile bastı. Kuzenle koştuk kapıya teyzemin hangi tuşa basıp geleceğini merakla bekliyoruz. Veeee kendisi 5.katta  asansörden inip 1 kat aşağı indi.


Ertesi gün küçük kuzenimle bululmuştuk dışarıda, akşam de bizim eve geldik, asansöre bindik. Dedim ki bücürük bas bakalım tuşa ama 4 numaralı tuş çalışmıyo bilgin olsun. Kız 3’e bastı. Kimin kuzeni! Neyse sonra akşam kuzenimi almaya babası geldi ve o 5.katta indi asansörden.

Gördüğünüz üzere bir üst kuşak 5. kattan inmeyi akıl etti ama benim kuşak tırt. Kuzenle dedik ki bu kesinlikle bir zeka testi. Üstüne türlü yorumlar yaptık, kendimizle dalga geçip eğlendik falan. Ta ki o olay olana kadar...


Yıllardır teyzemlerin evine temizlik için bir abla gelir. O gün yine temizlik için gelecekti eve. Derken kuzen aradı. Diyor ki kızım bu bizim asansör meselesi kesinlikle acayip bir zeka testi. Bugün Elif abla geldi eve ve 4 numara basmayınca ASANSÖRDEN İNİP 4 KATI MERDİVENLERDEN ÇIKMIŞ dedi. Hobareeeeey.  Allahım dedim sana şükürler olsun benden daha kötüleri de varmış!



Not 1:  Yazı tamamen eğlence amaçlı zaten bilen bilir ancak olay gerçektir ne yazık ki.‘Siz olsaydınız böyle bir durumda ne yapardınız?’ sorusunda yazıyı okumadan ‘3’e basardım ehe’ diyen arkadaşlarımız yazının geri kalanında zeka özürlü olarak adlandırıldıkları için alınmasınlar, bir humiliation amacı yok - ki zaten en başta ben bastım 3’e  (fuck -.-).


Not 2:  Yazmaya bu kadar ara vereceğimi düşünmemiştim ama zor bir dönem geçti. (Hayır zorluk zekamdan kaynaklanmıyordu.) Yazı için konu önerisi olan varsa yazmalı bence. Ne kadar çok konu, o kadar çok yazı. Para çokomel gibi bişey işte. Hadi öpt kib bye.

Not 3: Bir de şu şarkıya takılmış durumdayım bayadır. Baktım klibinde asansör falan da var. Çok manidar değil mi? 

                

1 yorum:

  1. Hahahahaha gerçekten çok eğlendim bende 3'e basardım itiraf ediyorum ����‍♀️��

    YanıtlaSil