Sayfalar

13 Ağustos 2016 Cumartesi

Laura Pergolizzi (LP) - Bir muhteşem ses




    Lost on you...Geçen arabada giderken radyoda denk geldiğim şarkıdır kendisi. Arabanın gürültüsünden az buçuk duyabildiğim kadarıyla kendime dedim ki: “Haaaah harika, peş peşe 50 defa dinleyip şeyini çıkartacağın yeni şarkını buldun, hayırlı olsun’.

                
                 Tabi insan tanımadığı birinin sesini ilk defa duyunca ister istemez kafasında bu sesin ait olabileceği kişiyi canlandırıyor. Ben de Beyonce gibi melezimsi ve Buika kadar zayıf ve güzel yüzlü (Hayır Buika burada sadece zayıflılık için örnek, güzel yüzlülük için değil) hatta hafiften de seksi bir kadın canlandırdım zihnimde.  Ancak gel gör ki ses tonu bazen çok fena ters köşe yapabiliyor. Mesela radyo programcılığı döneminde Kadir Çöpdemir  acayip yakışıklı hayal edildi (no offense). ‘Ay nooluuuur bi görelim seni çok merak ediyoruz’ diyen kızlarımızı uyardı kendisi hakkını yemeyelim. ‘Bakın ben aslında öyle yakışıklı değilim, çok da hayal kurmayın’ falan dedi de ne kadar dinlediler bilmiyorum. Neyse Ekmek Teknesi’nde görünce heralde inanmışlardır.  Neyse dur konu LP idi. İşte ben açtım Youtube’da Lost on You şarkısının official video’sunu; baktım klipte kıvırcık saçlı bir erkek, bir tane sarışın kız falan var, iyi. Sonra kıvırcık saçlı erkek şarkıyı söylemeye başladı. Ama ses radyodaki kadının sesi...Ay ben şok! (Şok olmak isteyeniniz varsa buyursun tıklasın.) Neyse dedim ki kimmiş bu arkadaş ve yazdım Google’a adını. Çıka çıka 2 tane sayfa çıktı kadınla ilgili bilgi veren iyi mi? Gerisi röportaj vs. Dedim ki ben burdan iyi ekmek yerim, hemen yaz bişyler, LP’yi arayanlar senin yazıyı okusun, takipçin artsın falan...(gülme ciddiyim)


                Neyse kimmiş bu LP dersek, bütün hayatını deşmeye gerek yok bana ne anasının adından. O yüzden 1978 doğumlu bir Amerikalı olduğunu bilsek yeterli. Evet tahminler doğru, genç yaşta lezbiyen olduğunu farkedip ameliyat ile göğüslerini aldırmış. Bir şeyler de ekletmiş mi bilmiyorum, onunla ilgili bilgi yok internette, zaten olsaydı da TMI olurdu ehe :D Neyse çok ayıp!!11bir... Velhasıl 3 albümü varmış kendisinin, onlardaki şarkılara da baktım gayet güzel.  Birçok sanatçı için de şarkı yazmışlığı var. Canlı performanslarına ait videolar var, oldukça başarılı. Hatta bakınız bir tanesi Beyonce’un Halo’su : 

 

O değil de bukleleri çok tatlı değil mi :D
                Kadının (or vice versa) sesine hayran olmamak, büyüsüne kapılmamak mümkün değil. Sesinin belirgin titreyişi bana Demis Roussos’u hatırlattı ki onun da ‘Goodbye MyLove Goodbye’ şarkısı adamı kahırdan öldürür. Tip olarak da Bob Dylan'ın gençliği ile Mick Jagger arası bir şey sanki. (Hmm tip benzetmesi yaparken erkeklerden yola çıktığıma göre cinsiyet dönüşümü başarılı. Bu da böyle bir tespit) Tek kulağındaki Haç sembollü küpesinin de din ile alakası yokmuş, şeklini seviyormuşmuş. 

                Ukulele çalıyor arkadaş bir de. (Ukulele de ne garip isim derken baktım anlamı zıplayan pire demekmiş.Hawaiililer koymuş adını. Ne kadar da orjinal(!). Urbandictionary’nin yalancısıyım.)


Şarkı söylerken sıkça dudağında şu hareketi de görmek mümkün. (Sanki küfrediyor ablamız, o neyin siniri?)











                
                Unutmadan, bu kadın inanılmaz ıslık çalıyor adamım! Kanıt isteyen şu video’ya buyursun:




                 Son olarak, Ekşi Sözlük’te biri LP için çok haklı bulduğum şu cümleyi yazmış: ‘Kendine iyi bak, uyuşturucu kullanma, Amy Winehouse'un yaptığı gibi bizi o muhteşem sesinden, şarkılarından mahrum bırakma.’ 

Kaynaklar:

 
Eğer bu yazımı beğendiyseniz, yazının konusu olan LP ile ancak bir sürahi kadar alakalı olan şu yazımı da okuyun :)

 

20 yorum:

  1. Cidden cok begendim yazınızı okuduklarimin en iyisi teşekkürler...amma velakin yetmiyor nolur biraz daha detay

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İnternette çok kısıtlı bilgi vardı yeni yeni tanınmaya başladığı için sanırım. Keşke LP'yi birebir tanısam daha çok detay verebilsem:)Ama güzel yorumunuz için çok teşekkür ederim!:D

      Sil
  2. Blog yazmaya devam etmelisin...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim! Devam edeceğim kesinlikle :D

      Sil
  3. uyuşturucu derken? kullanıyor muymuş?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kullanıp kullanmadığını bilmiyorum açıkçası ama sonu Amy Winehouse'unki gibi olmasın diye kullanmamasını umut ediyorum...

      Sil
  4. Şu an halo cover ini Dream tv de izlerken dur bi bakayim bu kiz mi erkek mi yahu kimdir bu muhtesem sesin sahibi derken blog yazinizi okudum. Tespitleriniz cok dogru. Takipcilerinizin artmasi konusunda +1 benden ;) sevgilerle
    ...

    YanıtlaSil
  5. Gerçekten harika bilgiler günlerdir aklımda LP sonunda sizin yazınızla karşılaştım teşekkürler gerçekten

    YanıtlaSil
  6. 15 aydır hayranıyım senin yazını okudum ama hala senin sitende ya da başka sitede lauranın hakkında özel hayatı hakkında ufacık bir bilgi bile bulamadım umarım bulurum ve güzel yazmışsın bu arada son olarak da uyuşturucu kullanmıyor,,

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim :) Bu arada özel hayatı ile ilgili şu linkte bir şeyler var :)
      https://onedio.com/haber/-lost-on-you-sarkisiyla-gonlumuzde-taht-kuran-lp-ye-olan-askinizi-arttiracak-17-sey-736639

      Sil
  7. Gerçekten iyi ve samimi bir yazı olmuş. Blok yazmaya devam etmelisin kesinlikle. .)

    YanıtlaSil
  8. 1978 değil,1981 doğumlu

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Geçen sene 1978 yazıyordu. Doğum tarihine güncelleme gelmiş demek ki.

      Sil
  9. Other people sarkisi muhtesem .ayrica yazinizda mukemmel kadin oldugunu sayenizde bildim:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Katılıyorum,other people şarkısına ben de bayıldım :)Eh yazım da mükemmelse ne mutlu bana, teşekkür ederim :D

      Sil
  10. Wikipedia kapanışının ardından okuduğum en sağlıklı ve en içten veri akışı devam edeceğim peşindeyim 😬

    YanıtlaSil